Pages

Sunday 25 May 2014

Trip Menggelapkan Kulit: 06 - Malam Last di Phnom Penh

Assalam..


Aku sebenarnya lapar sebab belum makan sejak pagi tadi. Masuk bilik aku pegi segarkan diri kejap pastu keluar balik cari makan.

Aku jumpa KFC tak jauh dari hostel aku berdepan dengan Riverfront jugak. Masuk-masuk terus order banyak-banyak macam orang dah beberapa hari tak jumpa makanan.

Gaya makan tamak haloba. Tak habis pun..


Untuk sesiapa yang tak tahu, KFC di Cambodia adalah halal untuk dimakan. Aku makan dengan konfidennya di sini, hehe..

Selain tu, aku jumpa ada dua tiga kedai Indian yang halal gak sepanjang riverside ni. Pendek kata tak akan kebulur di Phnom Penh ni, cuma duit jer jadi halangan.

Lepas kenyang, aku beredar dan berjalan-jalan di tepian Riverside situ menghabiskan masa. Tak banyak aku buat hanya menunggu sunset sambil tengok gelagat orang lalu-lalang.

Riverfront

Menunggu senja
Cruising boat
Akak jual minumam
Lepak-lepak di tepian sungai
Pemandangan seberang Riverside
Gelap dah tiba. Terlepas senja pulak
Bila malam dah tiba, aku pegi singgah Night Market balik sajer nak membuang duit sambil window shopping. Gitulah perangai bila keseorangan di sini. Lagi satu aku nak membuang perasaan trauma siang tadi, jadi lihat orang ramai bolehlah menenggelamkan sikit perasaan tak best tu.

Night market di seberang jalan
Saja nak isi perut lagi
Sebenarnya aku nak cerita pasal malam tu. Bila aku balik ke hostel aku sedar yang aku berseorangan dalam dorm tu malam ni. Tak boleh jadi ni, aku kan penakut. Lagi-lagi macam-macam imaginasi luar biasa muncul time ni kesan pegi Killing Field & S21. Over kan aku..

Aku pegi bawah dan nampak Sunny (pekerja hostel).

"Sunny, Is there someone else will be with me in the room?"

"Umm, no. You will be alone tonight."

Itu dia!. Kalau hari-hari biasa aku tak kisah sendirian. Tapi malam ni aku tak berani. Melebih-lebih ketakutan imagine hantu-hantu datang kat bilik. Aku tahu tak logik, tapi kalau otak tak berfungsi dengan betul, macam ni lah aku.

Sunny tengok macam faham aku takut kot,

"Nevermind LD, if you scared to sleep alone, i'll be here for the rest of the night. You can call me anytime."

Aku lega sikit sebab time ni aku dah decide yang aku tak nak tido dalam bilik tu. Jadi, mana aku nak tido?

Common room

Hehe.. common room ni jawapnya. Mula-mula aku lepak sini sambil layan movie omputeh yang dipasang oleh mat saleh tu.

Lagi satu hazab nya, dioarang pasang cerita 18SX pulak. Aku sorang kot yang segan jer nak nengok. Orang lain rilek jer siap gelak ketawa lagi dengan cerita tu.

Jadinya, aku pura-pura tengok laptop sambil mata menjeling sikit-sikit ke tv, hehe..


Actually, genre cerita ni komedi tapi bagi aku memang serius level SX tu.

Ok dah, melarat ke lain pulak aku. Jadinya, bila dah tengah malam tu, orang lain dah berkurang aku pegi tido kat sini bawak bantal dari bilik.

Kalau korang rasa aku desperate, memang ya.. At least kat situ ada manusia jugak masih tengok tv dan ada Sunny kat kaunter temankan aku berborak.

Sampai begitu sekali penangan Killing Field dan S21 pada aku. Pernah jumpa tak? heheh..

Nasib baik dah last night kat sini sebab esok pagi aku akan bertolak ke Siem Reap Pulak.

Stay tuned..:)
 

2 comments:

  1. Ohh rupanya sehari je di pp eh, dulu jm jln tepi riverside tu on the nk ke palace, nampak budak2 remaja lepak kt tepi riverside tu then ada ppokok2 buat teduh sekali terpandang sorang budak ni bukak selur kdncing ke arah pokkok tu yz ampunn mmg x senonoh betu
    Ape citer 18sx ni yg nk tgk ni sbb x pernah tgk ahahaha teruknye perangai
    Mmg penakut betul tu kuat betul penangan polpot ni hiksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. gulp, pokok mana lah tempat budak tu kencing ehh.. patutlah kat situ ada jer bau hancing. agaknya ramai kot yang selamba jer kencing situ.
      hehe.. JM nak tau movie tu. cuba google "Wolf of the wall street". Leonardo DiCaprio leading actor.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...