Pages

Friday 9 May 2014

Entri Pasal Mak

Assalam..

ihsan google

Masa kecik kecik dulu mak selalu marah kalau aku buat salah.




Tapi tak pernah sekalipun datang tangan kat aku. Mulut jerlah bising tapi sentap jugak bila dengar.

Sekarang mak selalu bising bila setiap kali aku cakap ada trip baru entah ke mana-mana


Of course lah kan sebab dia akan jadi tempat aku bergantung menjaga anak-anak sepanjang aku merayap. Terima kasih banyak mak:)

Mulut mak memang selalu bising tapi aku tau dia buat begitu sebab dia sayangkan kami adik-beradik.

Cuma aku paling banyak kena leter, maybe aku ni antara yang termuda dan suka memberontak.

Sejak ayah meninggal lama dulu, mak yang bertungkus lumus membesarkan kami semua seorang diri. Bayangkan kami ada 10 adik beradik dan adik bongsu baru 2 tahun time tu.

Alhamdulillah sekarang kami semua dah bekerja atas pengorbanan mak.

Mak tak tahu membaca dan menulis.

Mak cakap dia lahir zaman Jepun masih menjajah lagi dan sebab family miskin (agaknya lah), diaorang tak bagi mak sekolah.

Mak kawin dengan ayah pun waktu mak masih remaja lagi atas desakan orang tua (mak tiri kepada mak yang paksa). Alhamdulillah mak dapat ayah yang menjadi jodoh.


Sekarang ni mak duduk kampung rumah peninggalan ayah. Banyak kali kitaorang ajak mak duduk sekali supaya senang nak jaga tapi mak berdegil tak nak.

 Rumah tu ada sentimental value maybe buat mak.

 "Aku tahu mak tak akan membaca dan tau pun pasal blog ni. Tapi aku tetap nak cakap yang aku sayangkan mak sangat-sangat!!"

** Aku terlebih emosi pulak kali ni ingat kat mak.






ihsan google































































2 comments:

  1. Betul, pengorbanan ibu tidak terkira dan besar jasanya
    Selamat hari ibu jgk buat LD :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...