Pages

Sunday 28 July 2013

BCCK: Buffet Ramadhan

Nampaknya kali ni aku pegi berbuka puasa di luar lagi. Tempatnya adalah Borneo Convention Centre Kuching (BCCK). Cuma kali ni abang aku pulak yang belanja. Memang teringin nak kesana since dengar orang kat ofis cakap iftar kat situ best. Excitedlah pulak nak tahu apa yang bestnya. Pergi kali ni bertiga termasuk kakak aku. Dewasa rm75 seorang. Phewh, nasib baik bukan aku yang keluar duit. Terima kasih bebanyaklah kepada abang aku yang belanja tu.

BCCK dari luar
BCCK ni terletak kat kawasan Pending. Sesuai dengan namanya memang besar tempat ni cuma area dia secluded sikit. Sampai sana awal sikit jadi sempatlah aku nak berjalan-jalan tengok sekitar tempat tu. Macam biasa, tengok menu-menu yang ada dulu sambil ambik gambar. Bila masa berbuka, takda masa nak buat semua tu dengan dewan yang pack banyak orang. Yang bestnya tempat ni sangat spacious tak macam Margherita hari tu. Jarak antara meja ke meja agak besar dan decoration kat dewan serta ambiencenya sangat menyenangkan. Waiternya pun cepat jer respon tengok gelas dan pinggan kosong terus clearkan dari meja.
Bagi aku memang puas hati berbuka kat sini. Aku ni penggemar udang tegar, jadi perasan menu udang dia memang tak lokek diaorang taruh prawn banyak-banyak. Aku bagi 5 star kat situ, heheh..

Dari semua makanan yang ada kat situ, apa yang aku ambik cuma kat bawah ni jer. Memang nampak sikit tapi dapat merasa hampir kesemua menu yang ada kat situ. Alhamdulillah..
1st round: kurma, prawns, chicken, seafood lasagna n beef lasagna
2nd round: cucur udang n char siew chicken
3rd round: shawarma pita bread
4th round: mee hoon belacan
5th round: desserts, fritter n keropok
6th round: lamb roasted
7th round: sates...
Actually aku makan sampai 8 round. Yang last tu pulut mangga tapi lupa ambik gambar sebab dah full giler kot. Sampai rumah baru nak rasa menyesal makan macam tu sekali. Adoi!! there goes my diet.. uhuk uhuk..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...